4e week in Italia - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Larissa Kruisland - WaarBenJij.nu 4e week in Italia - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Larissa Kruisland - WaarBenJij.nu

4e week in Italia

Door: larissainitalie

Blijf op de hoogte en volg Larissa

05 Juni 2010 | Nederland, Grootebroek

Zaterdagavond heb ik lekker niks gedaan,ik had van 8 tot 8 gewerkt en zondag ochtend moest ik
gewoon weer om 8uur beginnen en om 2uur was ik lekkr alweer klaar, daarna ben ik na het zwembad gegaan met Richard en daarna heb
ik savonds weer lekker niks gedaan want ik was nog steeds moe. Maandagochtend werd ik wakker van gebonk op me deur stond, Gabi voor de deur
of ik mee wou na het strand! Ik me snel gedouchst omgekleed en me spulle gepakt maar toen ik buite kwam, was het zonnnetje in geen velde of wegen te
bekeken dus toen zijn we toch maar niet na het strand gegaan. Ben ik maar eens verstandig aan me verslag van school begonne(jaa verstanding kan ik ook wel eens zijn afentoe haha), tenminste dat was de planning
maar op ik was al een tijdje niet meer op msn en hyves geweest dus ik dacht laat ik eens even al mij mailtjes beantwoorde krabbels etc. dus van schoolwerk is het niet meer echt gekomen (Standaard eigelijk).
Daarna om 2u begonne met werken tot 8 de tijd ging opzich best snel. Rond half 5 arriveerde Nienke Reedijk zegmaar de hoofdpersoon van Vacansoleil in NL,waarmee ik de dag
een dag erna een gesprek had over het verloop van mijn stage.Na het werken eerst ff een salade gemaakt daarna bij nog wat collega's gezeten en naar de bar gegan naar een half u was ik alweer
weg want ik had tenslotte dinsdag me gesprek en ik was nog steeds erg moe. Dinsdagochtend vroeg opgestaan me spulletjes bij elkaar gepakt en daarna het gesprek,het gesprek ging eigelijk een
beetje zoals ik het me al had voorgesteld.Na het gesprek zat ik beetje in een dipje en voelde ik me even kut maja zulke momenten heb je nou eenmaal wel eens. Toen besloot ik uit het gesprek
meteen door te gaan naar het zwembad waar ik vanaf half 11 smorgens heb gelegen tot 2u. Daarna me snel omgekleed en op me fietsje gespronge na het treinstation,daar aangekomen wou ik een kaartje kopen
maar kwam ik er acher dat je daar niet met je pinpas kan betalen maar met cashgeld. Aangezien dat in NL wel kan en ik er niet van hou om met cashgeld te lopen ,dacht ik probeer het wel bij de tabacceria
misschien kan ik daar wel pinnen maar dat bleek ook niet te kunnen. Wat dat betreft lopen ze hier wel achter vind ik hoor. De trein kwam gelukkig pas over een uur ik was veel te vroeg dus ik had nog wel tijd om
even na de bank te fietsen. Na vragen waar de dichtbijzeindse bank zich bevond, ben ik op me fietsje naar de bank gaan zoeken, eerst dacht ik dat ik verkeerd reed want het is hier in Italie normaal om op de autoweg te
fietsen dus ik te fietse, toeterde er opeens mensen namen dus ik begon te twijfelen of ik wel op de goede weg fietsen op een gegeven moment besloot ik het maar aan iemand te vragen en bleek ik gewoon goed te fietsen godzijdank!
Nadat ik gepint had en een kaartje had gehaald had ik de trein na Follonica genomen. Daar scheen je leuke winkeltjes te hebben en aangezien ik vond dat ik het wel verdient had om even lekker te gaan shoppen ben ik er na toe gegaan.
Leuk stadje met leuke winkeltjes en zelfs een strand als ik dat had geweten was ik eerder gegaan en had ik me bekini gewoon mee genomen!In een winkeltje zag ik echt te gekke schoenen GUESS maja niet echt iets wat ik hier op de camping zou kunne dragen,maar ze
waren wel superleuk maar toen bedacht ik me dat ik ze in NL ook helemaal niet zou kunnen dragen want als ik terug kom loopt iedereen alweer met laarze en winterjas aan snik. Winkeltje verder zag ik een leuke tas van GUESS,ik dacht of ik neem die schoenen of die tas,
maar toen kwam ik langs een juwelier en zag ik het GUESS horloge wat ik al superlang wilde hebben dus ik dacht naja die schoenen die tas kan ik altijd nog kopen en dat horloge is wel iets waar ik echt wat aan heb, en aangezien me andere horloge nog in NL ligt en alweer een jaar oud is werd
het wel weer tijd voor een nieuwe!Daarna ging ik nog opzoek na een winkel met GUESS kleding maar die hadden ze jammer genoeg niet jaa ik ben gewoon helemaal GUESS verslaafd hoe dat komt geen idee, maar het is allemaal met een tas begonne wat de een met postzegels heeft kan me niet voorstelle dat iemand ze in deze tijd nog spaart ( Sorry Jim)maargoed dat heb ik met alles wat met mode of kleding te maken heeft. Nu bedacht ik me dat Pisa met de
trein maar een uurtje hier vandaan is en dat ik binnenkort gewoon eventjes de trein na Pisa pak, want daar had je ook leuke winkeltjes dus ga ik daar wel even shoppen! Rond half liep ik terug na het station waar ik al een tijdje op me trein stond te wachten,
en zo bleek me trein vertraging te hebben jaja in Italie bestaat dat schijnbaar dus ook. Maar het probleem was dat ik niet wist op welk spoor me trein nou kwam de één wees me naar spoor 2 en de ander na 3. Nadat 38436x vragen welk spoor me trein nou kwam en ik godzijdank in de goede trein terug was gestapt..
zou tenslotte niet de eerste keer zijn geweest dat ik in de verkeerde trein zou zijn gestapt echt weer zn actie voor mij maar goed.Terug op het station zelf op me fiets na de Penny market gecrosst want ik had nog boodschappen nodig,in de supermarkt begon er opeens zn rare man tegen me te prate wat inmiddels meer op schreeuwe
leek en waarom ik geen flauw idee het enige wat ik dacht was snel doorlopen voordat ie een mes uit ze zak haalt ofz.Na het boodschappe doen weer terug gefietst na huis. Het klinkt zo raar om te zeggen naar mijn huis gefietst maar het is tenslotte nu wel mijn thuis voor 5maanden! Maargoed toen ik thuis kwam snel ff salade gemaakt
toen aan me verslag van school begonnen en de rest van de avond niks gedaan toen werd ik opeens gebeld door een onbekend nummer wat me oma bleek te zijn! Super leuk dat ze belden en om haar weer even gesproken te hebben! Daarna ben ik als een roos in slaap gevalle en de volgedne ochtend moest ik alweer vroeg aan het werk. De hele ochtend heb ik
vanaf 8 tot 2 resavuta's moeten maken en na de 2u kon ik geen beeldscherm meer zien! Toen ik thuis kwam snel even wat gegeten enz en beetje gerelaxt. In de ochtend begon het opeens keihard te regenen dus het weer was nu ook niet zo aantrekkelijk om naar het zwembad te gaan ofzo dus ben ik lekkr een uurtje gaan slapen en daarna gaan msne en hyven want me internet deed het weer YES!
Daarna ff na de supermarkt gegaan op me nieuwe schoenetjes ging ik heel genant bijna hele onderuit kon me nog net aan de veranda vast houden echt weer z'n lekker actie voor mij! Daarna aan me verslag voor school gezeten jaja dat moet ook gebeure jammer genoeg,gelukkig was Ries zo lief om zijn laptop uit te lenen want ik heb geen word op me laptop alleen z'n hele oude versie dus daar heb schiet ik ook niks mee op, daarna lekker optijd me bedje in en de volgende ochtend ging me wekkertje alweer om 7u
snel gedoucht en omgekleed en na me werk gegaan, op de camping waren ook fotografen van Vacansoleil aanwezig die foto's voor brochure gingen maken over het park,daarvoor hadden ze ook personeel nodig en daarvoor hadden ze mij gevraagd, eerst twijfelde ik nog een beetje want ik ben nooit zo echt van de foto's, maar ik dacht waarom ook niet, dus toen moest ik achter de bar van het zwembad biertappe,bij het inchecken sleutel aan iemand geven,net doen alsof ik het zwembad aan het schoonmake was en later nog een foto
met bijna vacansoleil team foto's volgen nog!!Naa me werk was de planning eigelijk om na Piombino te gaan maar ik was op de bank in slaap gevallen en toen ik wakker werd was het opeens mooi weer! Want daarvoor was het weer niet zo lekker hier, maargoed later nog ff op internet gezeten enz want ja moet toch beetje up to datte blijven hea! Toen kwam Nevill nog ff langs even wat drinke en praten daarna weer aan me verslag van school gegaan en savonds heb ik ook niet echt veel anderz gedaan!Jaja ik hou het al vanaf maandag uit om
niet na de bar te gaan ik moetwel zeggen nu steeds eerder na bed ik smorgens ook veel fitter ben! Volgende dag wekkertje weer om 7u omgekleed en na me werk gegaan toen moest ik samen met Gabi huisjes schoonmaken, nou echt ik heb me vandaag toch gewoon weer verbaast wat voor puinzoooi mensen kunnen maken ik snap het echt niet hoor!Ik wist dat er twee nieuwe meisjes van Selectcamp waren maar niet precies wie het waren zie ik ze voorbij fietsten denk ik hee dat is die van school hoe heet ze ook alweer oooh jaa rachel haha,,Zit toevallig bij mij op de opleiding maar doet een andere richting voorderest kan ik er niet echt alleen van verhalen haha, en dat ik een keertje samen met fran met dr mee moest met dagtochten, wel jammer dat As ofzo het niet was want dat had ik echt leuk gevonden maja.. Na me werk meteen snel ciabatta gemaakt en toen na het zwembad gegaan jaaa heerlijk zonnen!Opeens werd k wakker omdat iemand zo nodig aan me teen moest trekken aarghh..toen zag ik opeens 5 meter verder op me
collega's zitten dus toen ben ik daar bij gaan zitten en verder gaan zonnen!S'avonds kwam Nivell eten en nog ff wijntje doen,daarna weer lekker vroeg gaan slapen en zaterdag van 8 tot 8 gewerkt,,We hadden 205 vertrek dus dat houd in dat al die huisjes weer schoon moesten worden gemaakt..De hele dag samen met Gabio huisjes schoongemaakt,gelukkig waren de huisjes vandaag die we moesten doen schoner dan gistr want wat je soms aantreft echt niet normaal, gelukkig mochte we om 6u al na huis daarna ff gegete en gedouchst enz..En voorderest niet veel eigelijk beetje boring,maar ik ben de hele zo moe hoe het komt I don't know weet alleen wel dat het scheit vervelend is majaa..
Zondag weer van 8 tot 2 werke en als het mooi weer is heeerlijk aan het zwembad liggen na me werk..Ik zit nu al een maand in Italie,en die maand is voor mijn gevoel echt heel snel voorbij gegaan, ik weet nog wel toen ik hier een maand gelede aankwam als meisje met geen enkele ervaring ten opzichte van het op je zelf wonen,huisschoonmaken etc. Toen ik hier aan begon had ik iets van ik zie het allemaal wel, ik kan me er beter niks van voorstellen want dan kan het me ook niet tegen vallen beetje naief misschien..En nu ben ik in één klap volwassen geworden en eigenlijk bevalt me dat wel..De eerste week heb ik echt moeilijk gehad en dacht ik ook bij me zelf waar ben ik in godsnaam aanbegonnen maar nu heb ik dat gewoon helemaal niet meer Italie is echt mooi en het voelt hier voor mij ook echt als thuis komen in het land zelf ik zou er zo kunnen wonen maja ik moet jammer genoeg nog 2 jaar naar school toe, en ik denk dat het nog een hele omschakkeling voor me gaat zijn van hier na school toe gelukkig hoef ik pas in november te beginnen met school. En mijn plannen om te gaan reizen zitten nog steeds in de planning ik denk dat ik het binnenkort nog eens allemaal goed ga uitzoeken en informeren over hoe en wat,,Maar ik weet zeker dat als ik klaar ben met mij opleiding ooh wat hoop dat die 2jaar net zoals gaan als deze eerste maand hier,want dan ben ik 21 en dan ga ik ckr weten meer van de wereld zien reizen en vooral veel reizen want dat is wat me echt zo super
lijkt die hele ervaring, net zoals hier.. Ik ga genieten van deze 5maanden en jaa daarnaa begint jammer genoeg het gewone leven weer!Volgende week komen me moeder.oom en tante uit Oostenrijk en me oma voor 3dagen hierheen echt superleuk en ik heb erveel zin in!
Saluti van uit San Vincenzo,
Larissa

  • 05 Juni 2010 - 20:12

    Mam:

    Ciao Bella,
    Ben blij dat je het steeds leuker gaat vinden!! Italie is ook echt een SUPER mooi land!!Ik ben er ook ooit verliefd op geraakt!!
    Pas goed op je zelf en tot de 13e, ik heb er Super veel zin in!!
    Ciao amore!Ci vediamo presto!!Ciao ciao xxxx

  • 06 Juni 2010 - 08:10

    Hil:

    Hee lieve laris! Wat leuk dat je familie komt. ben jaloers! ik mis je hier in het warme nl. Gister obsession. vorig jaar sliep ik bij je. weet je nog? Mijn contract is verkort. Ik wil eigenlijk wel paar dagen. Ik zou tot 29e maar nu tot 22e. We hebben het er wel over. Veel plezier en ik wist dat het italiaanse leven je op lange duur wel gelukkig maakte;)
    hele dikke kus voor jou!!!

  • 10 Juni 2010 - 18:51

    Lievelings Nicht Jen:

    leuk he dat we naar je koomen sondag. ik heb er heeel veeel sin in hier is het 36 graden en je moeder is hier nu 1 dag we hebben wel leuk tot sondag xxxjenny.

  • 11 Juni 2010 - 12:14

    Esperance:

    Hoi Laris!
    Zo te lezen begin je je draai te vinden! De eerste, de moeilijkste, maand is voorbij! Geniet van het land, het weer en al het goede daar! Over vier maanden wil je niet meer weg! Super dat je bezoek krijgt!!! Zullen ze je nog herkennen nu je zo 'zwart' bent, hahaha!?! Veel plezier met ze!! Kus van ons allemaal, tante Espérance

  • 15 Juni 2010 - 10:41

    Tante Mercedes:

    Hi lieverd,
    even dikke knuffel van mij.

  • 17 Juni 2010 - 08:07

    Hilde:

    Verslag 5e week:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grootebroek

5 maanden stage in San Vincenzo

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2015

5 jaar later...

04 Maart 2015

5 jaar later...

09 Augustus 2010

Verslagje vanuit San Vincenzo;

17 Juni 2010

5e week in Italia!

15 Juni 2010

5e week in Italia!
Larissa

Vanaf 10 mei ga ik 5 maanden in Italie stage lopen voor mijn opleiding toerisme richting luchtvaartdienstverlener. Op 10 oktober vertrek ik weer richting het koude Nederland.Ik ga stage lopen op een camping in Italie in San Vincenzo wat in Toscana ligt!Waar ik heel veel zin in heb maar wat natuurlijk ook wel erg spannend is! k ga op de camping als Juniorbeheer/receptioniste werken..Ik hoop door mijn stage veel ervaring op te doen,en dat ik na deze stage vloeiend Italiaans kan spreke en dat het natuurlijk lekker weer is zodat ik lekker bruin kan worden hahaa..

Actief sinds 23 Maart 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 13821

Voorgaande reizen:

06 Mei 2010 - 10 Oktober 2010

5 maanden stage in San Vincenzo

Landen bezocht: